فروشگاه اینترنتی کتاب/انتشارات ستاره جاوید| وارد شوید

هدیه دادن کتاب‌های مناسب

دسته‌بندی: اخبار فرهنگی
تاریخ: 30 خرداد 1400
بازدید: 88 بازدید
هدیه دادن کتاب‌های مناسب

به گزارش رک نیوز:کتاب‌ها یکی از اعجاب‌انگیزترین داشته‌های ما هستند. آن‌ها می‌توانند پلی ارتباطی بین دنیای ما و دیگران باشند و تجربه زیستن به جای نویسنده را به ما بدهند.

جالب است

جالب است که کتاب‌ها می‌توانند در یک ثانیه ما را بخندانند و سپس کاری کنند که به فکر فرو رویم. یا می‌توانند ذهن ما را از جایی که هست جدا کرده و به دنیای دیگر پرتاب کنند؛ جایی که پر از تخیل و قصه است. این داشته‌های ارزشمند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن به افرادی که دوست‌شان داریم نیز محسوب می‌شوند.

هدیه دادن کتاب به دیگران باید با دقت انجام شود، زیرا هزار سلیقه وجود دارد و به تناسب آن، هزار کتاب. پس بهتر است همراه ما باشید و بهترین کتاب ها برای هدیه دادن را بشناسید، خصوصا اگر تولد دوست‌تان نزدیک است و نمی‌دانید چه کتابی برایش بخرید.

چرا به کسانی که دوست داریم، کتاب هدیه دهیم؟

تولد دوست‌تان است و می‌خواهید به او هدیه‌ای بدهید که در ذهنش ماندگار شود و با دیدنش، به یاد شما بیوفتد. یا شاید دوست دارید به یک رفیق، حرف‌های نگفته‌تان را بزنید و فکر می‌کنید هدیه دادن کتاب می‌تواند پلی باشد بین ذهن شما و او. در بین آشنایان کسی را می‌شناسید که در زندگی‌اش با چالش روبه‌رو شده‌است و فکر می‌کنید با هدیه دادن یک کتاب انگیزشی، می‌توانید به او کمک بزرگی کنید.

مادرتان به تازگی وارد ۶۰ سالگی شده‌است و دوست دارید به مناسبت ورود به دهه جدید زندگی، برایش کتابی بخرید که حالش را خوب کند. همه این‌ها، دلایل خوبی برای هدیه دادن کتاب به کسانی‌‌ هستندکه دوست‌شان داریم. کتاب دریچه‌ جدیدی را به روی روابط ما باز می‌کند و می‌تواند یک هدیه ماندگار باشد. از طرفی کتاب‌ها به قدری تنوع دارند که برای هر فرد با هر سلیقه‌ای، کتابی در جهان وجود دارد که او را خوشحال کند؛ از کتاب‌های معمایی-جنایی بگیر تا کتاب‌های ژانر بیوگرافی و آشپزی و غیره.

معیارهای انتخاب کتاب خوب برای هدیه دادن

همه کتاب‌های خوب برای همه آدم‌هایی که می‌شناسیم مناسب نیستند. شاید در بین دوستان‌مان کسانی باشند که از خواندن رمان‌های عاشقانه خسته شوند، یا کسانی که ترجیح می‌دهند داستان‌های کوتاه بخوانند و رمان‌ها حوصله‌شان را سر می‌برند. به همین دلیل قبل از خرید کتاب برای هدیه دادن، مهم است که خصوصیات آن فرد را بشناسیم تا بتوانیم بهترین کتاب را برای او تهیه کنیم.

سن، اولین و مهم‌ترین معیار برای خرید کتاب به‌عنوان هدیه

یکی از اولین معیارها جهت خرید بهترین کتاب ها برای هدیه دادن ، توجه به سن افراد است. کسی که می‌خواهید به او کتاب هدیه دهید چند سالش است؟ پیر است یا جوان؟ تازه وارد نوجوانی شده یا در حال ورود به سی سالگی است؟ همیشه دانستن سن افراد، بهترین کمک‌ برای خرید کتاب است.

برای مثال شاید یک جوان ۲۵ ساله به اندازه یک نوجوان ۱۵ ساله از خواندن کتاب‌های کاپیتان زیر شلواری لذت نبرد. یا شاید افراد مسن ترجیح بدهند کتاب‌های تاریخی مطالعه کنند و از رمان‌های معمایی-جنایی استقبال نکنند. بنابراین همیشه سن را در درجه اول اهمیت برای خرید کتاب قرار دهید.

توجه به سلیقه افراد، بهترین راهنما برای هدیه دادن

یکی دیگر از سوال‌هایی که در ذهن‌تان باید به آن پاسخ دهید این است: «فردی که می‌خواهم به او کتاب هدیه دهم، چه سلیقه‌ای دارد؟» اهل سفر است یا نه؟ به مسائل روانشناسی علاقه دارد؟ عاشق هیجان است یا به سبک علمی-تخیلی بیشتر گرایش دارد؟ اهل آشپزی و خانه‌داری است یا نه؟ سوال‌هایی از این دست، به خرید بهترین کتاب برای هدیه دادن کمک بزرگی می‌کنند.

شما چه هدفی از هدیه دادن کتاب دارید؟

شاید بسیاری از افراد به این بخش توجه زیادی نمی‌کنند. اما مهم است بدانید شما به چه منظوری تصمیم گرفته‌اید کتاب را برای هدیه دادن انتخاب کنید؟ برای مثال شاید هدیه دادن یک کتاب عاشقانه به مدیرتان ایده خوبی نباشد و باعث ایجاد سو تفاهم شود. اما از آن‌طرف هدیه دادن کتاب‌های مدیریتی، می‌تواند میزان احترام شما را به آن فرد نشان دهد و به پیشرفت او نیز کمک بزرگی کند.

مدیریت انتشارات

رفتن به بالای صفحه

آدرس

تهران خ امام خمینی بین خ رودکی و خوش کوچه رحیمی بن بست امیری پلاک۱۰واحد۳

تلفن دفتر:۶۶۳۶۷۶۶۳ ۰۲۱
تلفن همراه:  ۰۹۱۲۶۳۵۹۳۹۵
کد پستی:۱۳۴۶۸۷۳۳۹۱
ایمیل:setarejavid.pub@gmail.com

۰۲۱-۶۶۳۶۷۶۶۳
با ما در تماس باشید

انتشارات ستاره جاوید (ناشر تخصصی ادبیات) دارای مجوز شماره ۱۴۱۸۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.تمامی حقوق محفوظ است