فروشگاه اینترنتی کتاب/انتشارات ستاره جاوید| وارد شوید

نقد و بررسی دو کتاب

دسته‌بندی: اخبار فرهنگی
تاریخ: 29 بهمن 1398
بازدید: 337 بازدید
نقد و بررسی دو کتاب

نقد و بررسی دو کتاب طهران تا تهران و تهران از طهران اثر شهره قائم‌مقامی شامل هفت داستان کوتاه تخیلی از زندگی روزمره انسان‌هایی است که در دهه‌های گذشته در شهر تهران زندگی می‌کردند

انتشارات ستاره جاوید

به گزارش رک نیوز دو کتاب طهران تا تهران و تهران از طهران اثر شهره قائم‌مقامی توسط انتشارات ستاره جاوید روزهای پایانی سال۱۳۹۶ به چاپ رسیده است. سخن غول، مثلث ناهنجار، بازی شاهانه، زندگی ادامه دارد، خیابان بوستان سعدی، دیداری در باغ نگارستان داستان‌های این کتاب هستند که با حضور شهره قائم‌مقامی نویسنده کتاب،

نقد و بررسی

شهلا آبنوس و محمدرضا گودرزی نویسنده درفرهنگسرای گلستان نقد و بررسی شد.

از فروشگاه انتشارات ستاره جاوید دیدن کنید

بیشتر بدانیم

تهران در زمان شاه طهماسب اول صفوی از حالت روستایی در‌آمد و حیاتی شهری می‌یابد. وی هر از گاهی به لحاظ ارادتی که به امامزاده حمزه داشت برای زیارت ایشان عازم ری می‌شد و در یکی از همین سفرها اقامتی در تهران داشت و از انار تهران بسیار خوشش آمد. در اصل انار سرآمد میوه‌های تهران بود.

در سال ۹۶۱ هجری قمری شاه طهماسب دستور داد پیرامون تهران که شش هزار گام بود باروئی با یکصد و چهارده برج به عدد سوره‌های قرآن بنا کردند و در هر کدام سوره‌ای را برای تبرک قرار دادند که به دیوار طهماسبی معروف شد، و خندقی عمیق و عریض در اطراف آن حفر کردند و چهار دروازه برای آن به وجود آورند.

آغا محمد خان قاجار، موسس سلسله قاجاریه، اگر‌چه بسیار سنگدل و بی‌رحم بود اما با هوش نظامی بالایش دریافت که کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که از سه جهت طهران را احاطه کرده است آن را همچون قلعه‌ای نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان محافظت می‌کند. آقامحمدخان مطابق با نوروز سال ۱۱۶۵ شمسی، تهران را به عنوان دارالخلافه و پایتخت برگزید و در سال ۱۱۷۴ در همین شهر تاجگذاری کرد.

بیشتر

 

 

مدیریت انتشارات

رفتن به بالای صفحه

آدرس

تهران خ امام خمینی بین خ رودکی و خوش کوچه رحیمی بن بست امیری پلاک۱۰واحد۳

تلفن دفتر:۶۶۳۶۷۶۶۳ ۰۲۱
تلفن همراه:  ۰۹۱۲۶۳۵۹۳۹۵
کد پستی:۱۳۴۶۸۷۳۳۹۱
ایمیل:setarejavid.pub@gmail.com

۰۲۱-۶۶۳۶۷۶۶۳
با ما در تماس باشید

انتشارات ستاره جاوید (ناشر تخصصی ادبیات) دارای مجوز شماره ۱۴۱۸۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.تمامی حقوق محفوظ است