فروشگاه اینترنتی کتاب/انتشارات ستاره جاوید| وارد شوید

معصومه جابری بانویی ترانه سرا

تاریخ: 22 فروردین 1397
بازدید: 322 بازدید
معصومه جابری

معصومه جابری در فروردین ماه ۱۳۵۶ در تهران متولد شد.در دوران کودکی به نقاشی،شعر، ادبیات علاقه وافری داشت .او از عنفوان کودکی شروع به نوشتن داستانک ،شعر ( در زمینه های سپـــید و غزل ) نمود .

دوران ابتدایی

دوران ابتدایی تحصیلش را در مجیدیه و در مدرسه جنت گذراند.بعد از دو سال همراه خانواده به محله ی شمس آباد نقل مکان کرد .علی رغم میل باطنی و علاقه یشدیدش به محله ی قبلی خود و هم به دوستانش٫ دوره ی جدید رشد خود را در مدرسه ی تزکیه ادامه دادـ

از آنجا که روحیه ی حساسی داشت تا مدتها به فکر محله و دوستانش بود و بیقراریهایش در خانه نشانگرهمین مضمون بود … خانواده ی پر جمعیتی داشت و با دیدن وگذراندن اوقات جدید و خوش در محله ی جدید ٫ آرام آرام از تخیلات کودکانه و بیصبریهای نابجا بیرون آمده و با دوستان جدیدی در محله و مدرسه آشنا شد ،که باعث شد دوه ی تازه ای از زندگی وی رقم بخورد.

هنر در خانواده اش  نهادینه شده بود

هنر در خانواده اش به گونه های مختلفی در بطن وجود هر کدامشان نهادینه شده بود ـپدرش علاقه ی خاصی به پرورش گل و گیاه داشت و همیشه و در فصلهای مختلف حیاط خانه شان پراز عطر گلهای رنگارنگ و فضای احساسی  و فوران طبع شعر و هنر در زمینه های مختلف در وجود او و روحیه ای شاد درخانواده اش میگشت.

خواهر و برادرهایش نیــــــز هر کدام به گونه ای از این هنرها سهمی برده بودند ـ یکی خـــــــط خوش دیگری نقاشــــــــی و تصویــــــرهای زیبا و ســـــــــیاه قلم و دررشته های ورزشی نیز یدی داشتند …در این بین او نیــــــز سر شوق آمده و دســــــــتی به قلـــــــم میبرد.

دوران تحصیل

معصومه جابری در دوران دبستان چون نقاشی خوبی داشت با استقبال بی شماری از دوستانش و دفترهایشان در مقابلش روبرو میشد.این خود باعث ذوق فراوان احساسات و شیفتگی او در طراحی و نقاشی میشد، به طوریکه حتی معلمهای مدرسه برای نقاشی و طراحی روزنامه دیواری یا کارهایگروهی بچه ها از هنرش تعریف و استفاده میکردند ،،و این کار باعث خشنودی او نیز میگشت .

در دوران راهنمایی بیشتر اوقات فراغتش را با خواندن کتاب های داستان و شعر رمان خارجی و ایرانی، پر می نمود ـ و این امرخود باعث شد که طبع درونی اش به سمت و سوی داستان و شعر سوق داده شود ـ اقوام و فامیل آشنا اولین خوانندگان شعرهای او در زمینه ـ نیمایی و داستانک های کوتاه ـ بودند .

نوشتن داستان

نوشتن داستان و قلم توانایش در سوژه های انشا در مدرسه او را متبحر تر ساخته بود و به همین سبب دفترهای دوستانش قبل از زنگ انشا در مقابلش قرار میگرفت تاخود را بیازماید .او میبایست در عرض چند دقیقه ـ زمان زنگ تفریح ـ با سوژه هایمختلف ومتنهاییکه نباید شبیه به هم میشد ، مینوشت ومینوشت و مینوشت ..،،

الان که به آن زمان فکر میکند میگوید :

الان که به آن زمان فکر میکند میگوید : “اینکار در گسترش افکار و باز گشایی فکر و خلاقیتم نیـــــــز بی تأثیر نبوده و به گونه ای مدیون لطف دوستانم هستم . “افزون بر این بعد از اینهمه نویسندگی در دوران دبیرستان و انتخاب رشته با مخالفت خانواده اش در انتخاب رشته ی هنـــــــــــر واقع گشت . علیرغم میل باطنی مجبور به انتخاب رشته ی ادبیات و علوم انسانی در مدرسه ی امامت در منطقه ی شمس آباد نمود ـ

در ادامه ی تحصیل،

در ادامه ی تحصیل، رشته ادبیات را انتخاب کرد و در این بین به طراحی و نقاشی در سبک [ رنگ روغن و سیاه قلم] پرداخت ، ولی هیچکدام جایگاه و حس گفتن شعر و ترانه را در خاطرش پر نمیکرد.تصمیم گرفت به طور جدی به شعر و ترانه بپردازد و در سبکهای مختلف خود را بیازماید ..،!

معصومه جابری بعد از ازدواج و کمی دوری از دفتر و شعر و غزل ـ به واسطه بدنیا آمدن فرزندش و پیگیری تحصیلات او ـ بعد از کمی فراغت از مشکلات زندگی ـدر چند سال اخیر در زمینه ی ترانه فعالیتهایی نموده و با همکاری با خوانندگان در سبکهای مختلف ـ به این زمینه روی آورد ،که نتیجه اش گرد آوری دو دفتر با مضمون (غزل ـ شعر سپید یا نیمایی ـترانه های عاشقانه ـ چهارپاره و رباعی) بود .

عطر ترانه

در این میان تصمیم گرفت اولین کتابش را به صورت متن ترانــــــه ای قرار دهد ، که ادامه ی این اشعار درمجموعه ی کتاب دوم در دست چاپ قرار دارد.//چنانچه توفیق باشد کتابهای بعدی خود را در سبکهای ـ پریسه٫ غزل ٫ رباعی ، ترانه ـ ادامه خواهد داد…این هنــــــــــر ذاتی است و در بطن وی نهادینه شده ، امیدوار است بتواند با گویشی سلیس و روان برحال مردم سرزمینش تأثیــــــــر مثبتی گذاشته و متن عاشقــــــــانه هایش بر تک تک دلهای مهــــــــــربانتان بنشـیــــــــند .!/ مجموعه (عطر ترانه)ِ او در آینده ای نزدیک توسط انتشارات ستاره جاویدبه چاپ خواهد رسید .برای خانم معصومه جابری آرزوی موفقیت در فعالیت های هنری شان را داریم.

شما اینجا هستید

مدیریت انتشارات

رفتن به بالای صفحه

آدرس

تهران خ امام خمینی بین خ رودکی و خوش کوچه رحیمی بن بست امیری پلاک۱۰واحد۳

تلفن دفتر:۶۶۳۶۷۶۶۳ ۰۲۱
تلفن همراه:  ۰۹۱۲۶۳۵۹۳۹۵
کد پستی:۱۳۴۶۸۷۳۳۹۱
ایمیل:setarejavid.pub@gmail.com

۰۲۱-۶۶۳۶۷۶۶۳
با ما در تماس باشید

انتشارات ستاره جاوید (ناشر تخصصی ادبیات) دارای مجوز شماره ۱۴۱۸۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.تمامی حقوق محفوظ است