فروشگاه اینترنتی کتاب/انتشارات ستاره جاوید| وارد شوید

مهران صلواتی، رباعی‌سرا و نویسنده‌ای با آیندهٔ روشن

تاریخ: 24 آذر 1398
بازدید: 458 بازدید
مهران صلواتی، رباعی‌سرا

به گزارش رک نیوز مهران صلواتی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۹ در تهران، دیده به جهان گشود. او از همان دوره کودکی،استعدادی ژرف را در خود نمایان ساخت.

مهران از همان دوران خرد‌سالی، پرسش‌های بنیادین ذهن او را به خود مشغول کرده بودند.وی پس از دوران دبستان و راهنمایی، وارد دبیرستان کمال واقع در سمنگان تهران شد.دبیرستانی که او در آن مشغول تحصیل بود؛ از دبیرستان‌های مطرح در سطح تهران بود و پیشینه تقریباً تاریخی داشت.

دوران نوجوانی

مهران که در دوران نوجوانی علاقه زیادی به شعر ایران‌زمین و فلسفه مغرب‌زمین، پیدا کرده بود؛نخستین شعرش را در دوره‌ی دبیرستان سرود. تمایل وی برای خواندن رباعیات خیام، از زمان آشناییبا این مرد بزرگ، روز به روز بیشتر می‌شد.

از این رو، وی به سرودن شعر در قالب رباعی و همچنین دو‌بیتی، که تقریباً از قالب‌های کهن شعرفارسی هستند؛ علاقه‌مند شد. هوش و نبوغ سرشار او موجب شد که بتواند این استعداد نهفته را، یعنی سرودن شعر، که بسیار غنی بود، از خود بروز دهد و به فکر نوشتن یک کتاب شعر بیفتد.

دوران دانشجویی

او پس از طی‌کردن دوره‌ی دبیرستان، و اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۹۶، در رشته‌ی ریاضی-فیزیک؛ درسال ۱۳۹۷ با قبولی در کنکور سراسری وارد رشته‌ی مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت ایران شد.

واکاوی در خویش

وی  مدتی را به واکاوی در خویش پرداخت و به‌دنبال یافتن معنای زندگی بود.

علاقه‌مندی

مهران تا‌کنون افتخارات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف علمی-فرهنگی کسب کرده است؛ و به موضوعاتی که در دوران نوجوانی هم به آن‌ها علاقه داشت، بیشتر روی آورد.حوزه مورد علاقه وی بیشتر شعر کلاسیک، فلسفه، علوم شناختی و موضوعات میان‌رشته‌ای است. کتاب طلوعی دوباره، اولین مجموعه شعری است که از او توسط انتشارات ستاره جاوید به چاپ رسیده است.

مرتبط

مدیریت انتشارات

رفتن به بالای صفحه

آدرس

تهران خ امام خمینی بین خ رودکی و خوش کوچه رحیمی بن بست امیری پلاک۱۰واحد۳

تلفن دفتر:۶۶۳۶۷۶۶۳ ۰۲۱
تلفن همراه:  ۰۹۱۲۶۳۵۹۳۹۵
کد پستی:۱۳۴۶۸۷۳۳۹۱
ایمیل:setarejavid.pub@gmail.com

۰۲۱-۶۶۳۶۷۶۶۳
با ما در تماس باشید

انتشارات ستاره جاوید (ناشر تخصصی ادبیات) دارای مجوز شماره ۱۴۱۸۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.تمامی حقوق محفوظ است